ساندى راغب

فنانة من مصر
من مواليد 24 سبتمبر 1995
بتدرس تصميم ازياء بكلية فنون تطبيقية موهبتها وحبها للفنون ظهرت من صغرها وراثة عن والدها وبتدت تطورها من 2014 ساندى بتقول " كنت برسم فوق ال 12 ساعه فاليوم كنت بدرس بعيني الصور ، افرق الألوان و احددها ، وابتديت اقلد رسومات كتير لحد ما اوصل للشكل المضبوط ، لحد ما تمكنت من كده ، بقيت ارسم من نفسي "
شاركت في مسابقة الكويت جميلة خضراء وفازت بالمركز الخامس في مرحلة الثانوية العامة  وتم تكريمها من قبل وكيل وزارة الإعلام بالكويت.
شاركت في ورشة عمل فنية بالكويت .
وشاركت في معرض بلد البنات في قاعة زورخانة الزمالك .
ومعرض المبدعون العرب في ساقية الصاوي
اما عن ال بتتمناه ساندى بتقول " نفسي اطور من نفسي أكثر من كده ، نفسي اطبق الفن ف كل حياتنا بشكل عام ، ان كل حاجة تكون بشكل فني جميل العين تصوره من كتر جماله. نفسي أوصل للناس بشكل كبير ، بس اهم من الشهرة ان اما أوصل للناس ، اوصل لهم بطريقة حلوة ، تخليني أفضل ع طول في نظر آلناس حاجة عظيمة ، وأثبت وجودي بطريقة ناجحة مش هابطة"
وبتتمنى ان يكون عندها  اتيليه خاص بيها لتصميم الازياء. واتيليه للرسم ويكون شبه مكتبة فنية ، ممكن اي فنان يجي عشان يطلع ابداعه فيها

لمتابعتها :
على صفحة الفيس بوك : https://facebook.com/sandyragheb95/
على انستجرام : https://www.instagram.com/sandyragheb/


شاهدوا اللوحات










































ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

thnxxxx